Víra jako životní styl [1995]
Vysoká škola chemicko-technologická, 7. 11. 1995
01 Pojetí víry, jaké se dnes pokládá za „křesťanské“, je vlastně řecké
02 To by mohla být otázka jen historická, ale není: jde o cosi závažnějšího
03 Evropa(nství) je dnes na konci jedné své epochy a hledá svou budoucí podobu
04 Jedním velkým problémem je tzv. zpředmětňující myšlení řecké dědictví
05 Vytěsnění nepředmětných intencí ve prospěch intencí předmětných
06 Významným způsobem se to projevilo na fenoménu „víry“
07 Víra je zajisté vybavena intencionalitou, ale její „předměty“ nejsou hlavní
08 Skála a moruše: nejde o víru ani ve skálu, ani v moruši
09 Ebeling a jeho statistická sonda: víra nemá stálý předmět (Boha atd.)
10 Dva zdroje evropského aktivismu: řecké poznání a hebrejský antiarchetyp
11 Vyjití Abrama do neznáma exodus z Egypta (generační)
12 Dvě fronty proti mýtu: odbourání narativity x odvrat od minulosti
13 Víra jako orientace na budoucnost a do budoucna
14 Souvislost víry a pravdy: hebrejský kořen ´-m-n
15 Překlady do řečtiny (LXX) a do latiny (Vulgata)
16 Víra jako spolehnutí na spolehlivé: ale co je opravdu spolehlivé?
17 Česká tradice pojetí pravdy navázání na III. Ezdráše
18 Proč je pravda mocnější než cokoliv? Jsoucí a nejsoucí
19 Pomíjivost jsoucího a nezdolnost toho, co přichází
20 Důvěra v budoucnost a „chudí“: nezabydlit se v danostech pravá jsoucna!
21 Rozdíl mezi trvalým udržováním a trvalým rozvojem