000203-1
Vážení a milí,
nemohl jsem (pro nemoc) přijít na rozhovor se SR, a velmi toho lituji. Ale srdečně vítám návrh Petra Slámy pokračovat m.j. formou „emajlové konference“ či – jak Petr říká – virtuální „zasedačky“. Protože jsem však na společném rozhovoru nebyl, omezuji svou dnešní reakci pouze na fakultní učitele, neboť mohu reagovat jen na to, co jsem si přečetl v Petrově e-mailu. Petr vybízí k tomu, abychom napsali o svém názoru „k nadhozenému tématu“, ale ve skutečnosti sám nadhazuje hned témat několik. Zastavím se na chvíli a krátkou poznámkou u jednoho tématu velmi širokého, do kterého se v tuto chvíli nepustím, a zůstanu trochu déle u tématu druhého, kde se Petr sám vyjádřil výslovněji.
Nejprve tedy ta krátká poznámka. Petr Sláma doporučuje, že bychom „měli reflektovat hlubokou krizi současného protestantismu“. S tím osobně naprosto souhlasím. S čím však souhlasit nemohu, je Petrovo hodnocení původu této krize. Píše totiž, ze „onu krizi situuje v první řadě do změněného hermeneutického východiska současné teologie“. To vypadá tak, ze podle něho je tato krize v první řadě vyvolána falešnou teologií – a to by měl důkladně vyložit. Sám mám na zdroje této krize zcela jiný názor a velmi rád bych se diskuse o tomto širokém tématu zúčastnil (mimochodem: téma je ještě širší, neboť nejde jen o krizi protestantismu, nýbrž neméně o krizi katolictví a vlastně veškerého křesťanství). Navrhuji, aby se toto téma oddělilo a bylo vyhrazeno samostatné virtuální diskusi.
Odesláno jako e-mail všem, specielně Slámovi a také učitelům na ETF 3.2.2000 dopoledne (před 10. hodinou) z Písku.
(Písek, 000203-1.)