[Příležitostné poznámky, 1971]
| docx | pdf | html | skeny ◆ myšlenkový deník – soubor | poznámky, česky, vznik: 12. 4. – 19. 6. 1971

Strojový, zatím neredigovaný přepis

====================
ScanImage332.jpg
====================
Beatechist nem le, co se stane, [ani lo, co se murè chât, ale 2 öcho de stane Co Co se nèão ], ale qu'e to, co se bude stávat 1 ergo rezu stává. he vectus рити buche dit, here to, co se con Chartré, natado podoby érbosi nastalého, que Jeduin Olbstého a teg retadoncilios V tem sazole bre valuvit o come, že se trebes & à'minelost. Badou cuist shola, netsde chala, odehrala paroite badon and a neprestola touto budoucnishi bit. (Maritiil, 12.4.71. 07:30 hod.)

====================
ScanImage334.jpg
====================
1971 PŘEDMĚT Úvod do filosofie 43 R 1972 - 102 JMÉNO ŠKOLA TŘIDA POČETNIK od 4. ročníku ZDŠ ROK

====================
ScanImage335.jpg
====================
- 9 V. 71 (PNP) ⑦Hazu polsième budi sami tibé nebo někomm Pinému stärken, co to je filosofie, co to je filosofie, nebo razè nitas tuto otázken položí nám, mize to mit nétolitez! a lo dupl ne videz begotimen, H. estole Fengsl. se po D Vidquez opravdu Aungsleplang. Stäbi se nètido nernalé, par to tre vulurit geko vernalish'; Jestli že tomm game zykli, że se da tárème ve vêtivprépadu, log nám něco zu stává neznámo veke nedostatečné známo (Rozlychom totiž nevěděli o filosofiù naprosto nie, nemohli Gabon ni ani tazat), co to ja, par bre pochopit tuto stärken a způsob jejího Pladem voprifedé filosofie. Añſar prévé stouto supsle ne na otächen, co to je plompe, reporèdit nelze. Ten, loco ju (sezuale) Made, předpokládé lowè, se esitage mipura rovina risporidi o plossi, Merá mun zu nizak zintupné, auvé le t'gezium disačem Glo zapotřetí splait réparé mimoràdné piedpoklade. Gregen blog, takoy sárazící se à lovit mä 1 za to, że nun je morno straîné a spolehlivé alespoù &obrysu namaèrt, où que, neturime-wofossi. Takoy' storit prépokládé, de je možno zustat na stanowiren, na nènié on (nctionale) setrvá -

====================
ScanImage336.jpg
====================
sa a questo se spolehlivé dirvidět, co to vlastné, nz. To má Lloy 〃 de mezich sué "qualosh»» a svého "védèné» für – do ge ΑΣ téizaním. La Plosipe ge. je wel onze docela pochopitel- regimeäém de sé site, de se netére alkine (sinmy, all from pochopitelurité mitterer neumenie michz), a de n', de se netaré zbytečné. Malé èleduali my. Misiem mit na vědomi, rè necristup mitt, sainei se po tom, co to za polosofie, Portažádná rovna stovního spáciení, které by mibla zuje fron starken ons sótratinské rédoncé nevé– rustat ouè plosife, Rags se ma dobrat toho, mù dèmi», péně se seyenninge kardé Plesofred. co to filorife vlestie jest. Jen plisope je a myilem, Prétore za v podstate may за misè Est Competentné de expovides na stärken, neho shledávánían predpokladu de bedrovém noco to floripe vlastné jest. Karda info brofera rému a dále pistapozicium tékáan! Same store aspored na tuto Stärken ge retié nebo meusé. (= 45205041α) jakýmis pourazem. Die tits rékladní foloss fièré adušenih, lows ous mèron falešná. To oriem znamena, te dokonce pamu otázken po podstate a posare Plosofre nu- un kenttrání, libenti, usilované é "mondriſt" de platné a relevantné fistant pouse filosof, (=504éz), zur sem nevládne, nykän Muren unda to flossary. Otázka, co to za polosofie, sota- luza, Lépidem terminem (& pergamen) nor mindret rené réfloss fratz (defoliesfem), je startne nesuz- ja osiem "pranda". Filosofie je láskou de prance, send flua, jar bre poměrně snadno probákat. Zen je to "polalethwa. Talo odpoved na stärken po Plosipe může (a taré mun) tárat po době, posaré prospe je pravé las pirmsená jako přezkoumámat, čim vlastné zest, neuszokizuna. Sulze předem stanovit ytmit, co жиров facts »"stanet do otázky funzol therby go tom, co to je filosofie. Par sulo Se a tak se de Ve 0 otázky». A to je potom duels to ja pranda, Z. velre prandu uraniét do répa Eého výměru, do pusträndez, as rapsz; a prôture otécheu vellade étovit néznali, ister malch. Cls- Plosofie wym nezklation zerotrením zu je Vilarenil natolik zualg! "vèèr», als se mohl platud. na & pravde, velre ani filosofie urévét de lasungscuplui tärat po tom, co to ge folosisse (for kové poneré protricey. Proto je karty piras a дл 24.00

====================
ScanImage337.jpg
====================
se strhnout a te omplendiové neligent polosße gader computeren fations, reprimipens. Bez toks, re se nechähme strbuent, anjarovat pravden, nemůžeme mit au ponêté o tom, co se gesfilosofie. Ale necháme-li augurovat, Jame ni na plosifati cesté, 4. sami wè peccofugame a fome folicifg. Tim grme var kvalifikování, alehom Plonife Bez tárals, co to je vlastui folosisse; taré capevěď na tuto plos faron starten zu nutar persisten Já – experèai je toliè dutéènè gen folosisse. Regen lecz régaré prospèré sebezkoumání a sebeprovésonané, all dutéinà, fua fobruse, Mabit maristuse a Alplatí žádná částečná plosife Plorifie qe vidz delà à répluà', vlazi se zabývá Pedison, a to schenie zwerenie otázkern. Je lai rona proto, de nitaz nem a neműre bit speci he že a àlui dissoplison, ale rè cramentu, cellu. цент se vide a Par dém kardém trém poèsuuze Malenzu nebit je to právé celer, t'némur zu vedena pravdou. a storé má prande tysm rättendem. Flossße je láskou de pravde a ve vahe lásky není možná pasivita na žádné straně, Fulosefie je altron', ale resmi tim pièrávit birité praag.

====================
ScanImage339.jpg
====================
22.5.71, Strahov /ráno 7.10/ Průběh posledních měsíců, které s těžkostmi prožíváme, vykazuje všechny znaky jakési restaurace, jejíž bližší charakteristika je ovšem dosti složitá. Základní tendencí je restaurace společensko-politických struktur, jak se opět v závislosti na tradicích a setrvačnostech starších vytvořily v Rusku po říjnové revoluci po prvé na konci dvacátých a na počátku třicátých lel především zásluhou /či spíše vinou/ stalinského vedení. Nepočítáme-li s velmi ranými důsledky vnitrostranickými /tzv- Gottwaldovo vedení/, prosadily se tyto struktury u nás až po roce 1948, zejména na počátku let padesátých, a to nezbytně za pomoci rozmanitých druhů teroru a tzv. mimo ekonomického násilí, jimiž byl narušen a suspendován právní řád, aniž byl ustaven pevný řád jiný, o nějž by se mohly opřít stejnou měrou všechny občanské vrstvy a skupiny. Nedostatky a neúspěchy tohoto typu režimu vedou periodicky jak v Sovětském svazu, tak i v ostatních socialistických zemích k tzv. oblevám, což jsou vlastně jen pokusy o vylepšení, racionalizaci, zefektivnění, zkrátka obrození a "obnovu" neuspokojujícího stavu, ovšem bez ochoty k zásadnímu kritickému přezkoumání samotných principů. V tom smyslu lze asi plným právem mluvit o liberalizaci ve smyslu, jakým podstatu liberalismu pojímá Masaryk. Základním nedostatkem a hlavní příčinou neúspěšnosti těchto liberalizačních pokusů je ideová, myšlenková neurčitost a neujasněnost, polovičatost, bezzásadovost, oportunnost a tím programově zcela slabá živelnost, jejíž hlavní zdroje síly jsou v odporu proti onomu "stalinskému" establishmentu, tedy v negaci. Kvasi-osvícenský ráz všech těchto obrodných tendencí a snah vytváří zajisté vítanou protiváhu restauračnímu úsilí, které rovněž periodicky nabývá na síle, a nedovoluje, aby dlouhodobě nabylo vrchu nebo dokonce aby přerostlo ve vyslovenou reakci. Ve zvláštní situaci, která se /byť nikoli po prvé v dějinách socialistického "konstantinovství" u nás vytvořila jednak v důsledku vývoje v první, větší polovině roku 1968, zejména však v důsledku mocenského zásahu sovětského, jímž ony první důsledky byly znásobeny a vyostřeně exponovány, došlo k pováž livému oslabení a podvrácení oněch polovičatě obrodných sil zevnitř, kdežto navenek došlo zprvu k jejich obrovskému posílení, utužení a sjednocení opět díky převládajícímu prvku negativity/. Tou měrou, jakou se mocenskými prostředky dařilo a daří zbavit tyto vnitřně otřesené až rozvrácené, ale velmi početné řady liberálů politické vá-

====================
ScanImage340.jpg
====================
/22.5.71/ hy a moci, a tou měrou, jakou je ještě alespoň do jisté míry respektabilní restarurační úsilí zbavováno nejen základny, ale vůbec rozumného výhledu, otvírá se byť dočasně a ovšem rovněž bez jakékoli skutečné perspektivy jistá šance pro přerůstání, převážení nebo přímo vystřídání konzervativních kruhů v přímou reakci. Protože jakákoli změna ve smyslu nové liberalizace je u nás zcela zablokována a v Sovětském svazu ochromena vnitropolitickými tenzemi, vyvěrajících ve své většině z labilního stavu národnostních vztahů jak mezi jednoltivými republikami, tak i v rámci jednotlivých republik samotných /a v tom směru není naděje na nápravu, neboť vše spíše nasvědčuje pravému opaku, nelze přechodné období převládnutí vysloveně reakčního režimu se všemi příslušnými tvrdostmi nikterak vyloučit. Další vývoj však zcela zjevně odvisí od vývoje v samotném Sovětském svazu, který však však nelze očekávat jako jednoznačně pozitivní, neboť jak už řečeno meze jakékoli "liberalizace" /či prostě "oblevy"/ jsou neoddisputovatelně dány vnitřními tenzemi, vyvolávajícími vždy znovu posilování mocenského /zejména také policejního a vojenského aparátu.