Strojový, zatím neredigovaný přepis
====================
ScanImage147.jpg
====================
Jilonce, 25.7.59 шпио Bäckon tropes H Glo mino curilue interpretoval mad Büh obes tarto: nadmet Rubi dan блаз prinesſ, is principe Prandi intärnmangé Pravda (v celé. сей konnièré siir); Buk-Duch Gray! prstneho působení trang na luadron Sutjesworth ber subpertního prostiedkonéni. In par je problém, uda and дивlaa ма home na neometanifeologuéré, qui ماما V nem treba stie suto biché' "orobu. komítnout. 27.7.89. hartina H.5. v Citi (on i Balchán) Con me wadrého, proti-Cadrého, mas élovèra variziciles na mých Aleesiale & poslední doby (ne сету zu erläuté v dopis ad shay Meal – tärke Marre Extové); nie Jolorierel صدا
ScanImage147.jpg
====================
Jilonce, 25.7.59 шпио Bäckon tropes H Glo mino curilue interpretoval mad Büh obes tarto: nadmet Rubi dan блаз prinesſ, is principe Prandi intärnmangé Pravda (v celé. сей konnièré siir); Buk-Duch Gray! prstneho působení trang na luadron Sutjesworth ber subpertního prostiedkonéni. In par je problém, uda and дивlaa ма home na neometanifeologuéré, qui ماما V nem treba stie suto biché' "orobu. komítnout. 27.7.89. hartina H.5. v Citi (on i Balchán) Con me wadrého, proti-Cadrého, mas élovèra variziciles na mých Aleesiale & poslední doby (ne сету zu erläuté v dopis ad shay Meal – tärke Marre Extové); nie Jolorierel صدا
====================
ScanImage148.jpg
====================
2 1 premnè quiho ai besivilo se mi nepsdaillo Noury dirtäl. Wrömé toho marrél namaès, de Balabánoy pornánze de "Judas – почнале à schoenen en distance ju ре mowronána [2de and reproduвиро пертезій зл Balabaniß polumem piece quu Жаз новитет you пасл ис obe ystina ronec interpretovál une гайти со Varo liberála, fron ponerad vervośni (con není Hourur termin, all hye) r moinerte, ve y to nur tar nemuerto Gil, a Peroute Verrante mönmort. Zbrämili protiv Allm Balab. че lj barthovec. in прет Real opem de, Jair se mohen püſpadne zücklärit de miné orientace, quelle vium unde par se mohen mödril jamo дая 1 lo samotné nové orientacd! о 1 ما не ne formali, [ 01 Jiloves, 28.7. 1859 Koncept dowon. Vilam Balabà cord. v Dopis repsán, pertrie Balabein pürzel à péter (37.7.59 reino do Tichéchire, rapiles Häistère incerteil grem Victechirdкармы visur. me Ge v opor agel. a C se richirim gar eich (jezés Mirten Broden даде a Houron), har Жвандич Kläſtine (5+ B). Voláste 2. pade rapoledne y la domluvena védi, Glazících se v mé budoucí práce. Byl grem Jeanar povisen nappal zu Komérkoné, dále si meine Zusprandt (do parétického suren poncem spene tox.) städer die Lochmanini pomologue. bah peſer ra richi dosel ге на souhlen mung néirch, juin nito deformativnikers مسجد میر کا حل
ScanImage148.jpg
====================
2 1 premnè quiho ai besivilo se mi nepsdaillo Noury dirtäl. Wrömé toho marrél namaès, de Balabánoy pornánze de "Judas – почнале à schoenen en distance ju ре mowronána [2de and reproduвиро пертезій зл Balabaniß polumem piece quu Жаз новитет you пасл ис obe ystina ronec interpretovál une гайти со Varo liberála, fron ponerad vervośni (con není Hourur termin, all hye) r moinerte, ve y to nur tar nemuerto Gil, a Peroute Verrante mönmort. Zbrämili protiv Allm Balab. че lj barthovec. in прет Real opem de, Jair se mohen püſpadne zücklärit de miné orientace, quelle vium unde par se mohen mödril jamo дая 1 lo samotné nové orientacd! о 1 ما не ne formali, [ 01 Jiloves, 28.7. 1859 Koncept dowon. Vilam Balabà cord. v Dopis repsán, pertrie Balabein pürzel à péter (37.7.59 reino do Tichéchire, rapiles Häistère incerteil grem Victechirdкармы visur. me Ge v opor agel. a C se richirim gar eich (jezés Mirten Broden даде a Houron), har Жвандич Kläſtine (5+ B). Voláste 2. pade rapoledne y la domluvena védi, Glazících se v mé budoucí práce. Byl grem Jeanar povisen nappal zu Komérkoné, dále si meine Zusprandt (do parétického suren poncem spene tox.) städer die Lochmanini pomologue. bah peſer ra richi dosel ге на souhlen mung néirch, juin nito deformativnikers مسجد میر کا حل
====================
ScanImage149.jpg
====================
28.7.59 2 do KR ; O je Teilhardon de Chardin Balabán po mém zkladu problémech tohoto útola naoche, abely bylo vals розове niſowe pompilee, na élérin со на підлоги! buem pracoval ne "Uroda do riestandré filosofia» ; quedbisnz (prosatinné) test budu pied Maidal, obina sintomim (mimo goni), Miri, in par pomémulag 1 zucamy zimit Isem se me! Enotake". лии. 0 02 možnosti napral parález un stromádrové posch. stravi o Watorum; مات ہار کی حامیک سائے mang do oba pistonum to povainqu vary r 1 ra tho dui; pare pazze сво dopolänge Múſe némèrun. další rámans & pohovoru pro redu piränge. Сотти то Comme 1 20 03 доровские дни де drém postele Oprèendrébo. Po kapáti mi Milam natial. pièstemi: Evangelische Theolagre 19, Ust thes 7, 1959 (Juli, münchen) s'élan dem Helmute Golluthera: Ive christwehe Kirche und der kommunistische вои Atheisums. (5. 291-299). Mensil pem по га Jari Balabán je o 2.8.59 & Mäster. ne Réréni Milane Milanem. poonès o možnoch élénre à Fromé arone poych prane do Communio viatorum 0 na mon. Q a velmi vhodné toho Fromádrow ve cirine. licens to snámo jaro o the ols gow (a nich. polowdkém vyolin Zeli), all sémèn nic. solarofond. مه sinainge possone duradu, Jaro Milan tádost sibil pupèrt min. saré.
ScanImage149.jpg
====================
28.7.59 2 do KR ; O je Teilhardon de Chardin Balabán po mém zkladu problémech tohoto útola naoche, abely bylo vals розове niſowe pompilee, na élérin со на підлоги! buem pracoval ne "Uroda do riestandré filosofia» ; quedbisnz (prosatinné) test budu pied Maidal, obina sintomim (mimo goni), Miri, in par pomémulag 1 zucamy zimit Isem se me! Enotake". лии. 0 02 možnosti napral parález un stromádrové posch. stravi o Watorum; مات ہار کی حامیک سائے mang do oba pistonum to povainqu vary r 1 ra tho dui; pare pazze сво dopolänge Múſe némèrun. další rámans & pohovoru pro redu piränge. Сотти то Comme 1 20 03 доровские дни де drém postele Oprèendrébo. Po kapáti mi Milam natial. pièstemi: Evangelische Theolagre 19, Ust thes 7, 1959 (Juli, münchen) s'élan dem Helmute Golluthera: Ive christwehe Kirche und der kommunistische вои Atheisums. (5. 291-299). Mensil pem по га Jari Balabán je o 2.8.59 & Mäster. ne Réréni Milane Milanem. poonès o možnoch élénre à Fromé arone poych prane do Communio viatorum 0 na mon. Q a velmi vhodné toho Fromádrow ve cirine. licens to snámo jaro o the ols gow (a nich. polowdkém vyolin Zeli), all sémèn nic. solarofond. مه sinainge possone duradu, Jaro Milan tádost sibil pupèrt min. saré.
====================
ScanImage150.jpg
====================
2.9.59 Wowsagrapèré rámanz praci ere Coroméators, ai ока че Praty. 0 04 time do se /
ScanImage150.jpg
====================
2.9.59 Wowsagrapèré rámanz praci ere Coroméators, ai ока че Praty. 0 04 time do se /
====================
ScanImage151.jpg
====================
06 17.5.63 Prac Harl und Ziel der Geschrähte München 1950 Jamers. vom Vorsprung (Mir. 1889) 07
ScanImage151.jpg
====================
06 17.5.63 Prac Harl und Ziel der Geschrähte München 1950 Jamers. vom Vorsprung (Mir. 1889) 07
====================
ScanImage152.jpg
====================
08 Jan Sokol: Konstantiendsten Washere 93.4.66 do Erdor Reand repingul antürst siddlédat bo gedekt jesen. sizlle zogeigel siekten. as porsi helenisam (jedze) 8) setrém re répredném sorten – Italire ser, afrite an Vernegger, Wasel ohne Auftrag И. 1. Fortine Jester 2. – 165 (+) голо Flemal Alex orde Weständen (Burscheras, We Teil des Koushane-d Beltman, Urchaicherten) +215 AND 142 COLIESPO (Tatian wit Tertation Кураты sole. hd por excologodié dationit mitivilo ne beterismem ar dáres in potlo oni pokontwerti... €7 機 09 dokonalé Verkäuché – domine vaéled love Prosim te, lau u poré dwer, to je cista ci do (Klement) (crawlech and jader andende predu) 8 greal (2 Egypte) - will. peday you Zeman Tertullian Appian твот разовийства выкана MOI 914 in мао وحة 15
ScanImage152.jpg
====================
08 Jan Sokol: Konstantiendsten Washere 93.4.66 do Erdor Reand repingul antürst siddlédat bo gedekt jesen. sizlle zogeigel siekten. as porsi helenisam (jedze) 8) setrém re répredném sorten – Italire ser, afrite an Vernegger, Wasel ohne Auftrag И. 1. Fortine Jester 2. – 165 (+) голо Flemal Alex orde Weständen (Burscheras, We Teil des Koushane-d Beltman, Urchaicherten) +215 AND 142 COLIESPO (Tatian wit Tertation Кураты sole. hd por excologodié dationit mitivilo ne beterismem ar dáres in potlo oni pokontwerti... €7 機 09 dokonalé Verkäuché – domine vaéled love Prosim te, lau u poré dwer, to je cista ci do (Klement) (crawlech and jader andende predu) 8 greal (2 Egypte) - will. peday you Zeman Tertullian Appian твот разовийства выкана MOI 914 in мао وحة 15
====================
ScanImage153.jpg
====================
Dyduse: Sprat Hahah & Prestanizace Sorol - odpoved картон ) Мегле Netinka Cole prudkétnated Bedrého soche des ling у дена An Benda Miller Nabén } 10 were formon, Storé prangt Prande 11 D yller QORU! 活动 11 wwwwww * 7*** Ki te
ScanImage153.jpg
====================
Dyduse: Sprat Hahah & Prestanizace Sorol - odpoved картон ) Мегле Netinka Cole prudkétnated Bedrého soche des ling у дена An Benda Miller Nabén } 10 were formon, Storé prangt Prande 11 D yller QORU! 活动 11 wwwwww * 7*** Ki te
====================
ScanImage154.jpg
====================
2 пиля 1 12 lows Winter & mox Grote Soléral – Kávsi me wils 6. de Jual B [ frower. K Vita à myslem Cramensaré qurèce, Alher smus. ora Mesthes a Vymam pojmen (aper) frang Rabal a myslené. товий Kiestänstr' à nébriendheid he & worden milend. 13 Vonka Velvfapore! – The Zatch dre. говая Helal Hebille trainer, Skornine teleurone RNDr OhMh phin Zastira Privina Zeman 1 mola Nowda – Setul on Vysoká f C. Sc. 2 B чты ese 2 Mudr Che anor Ofe Fedové kraboon, but co Kuchora-
ScanImage154.jpg
====================
2 пиля 1 12 lows Winter & mox Grote Soléral – Kávsi me wils 6. de Jual B [ frower. K Vita à myslem Cramensaré qurèce, Alher smus. ora Mesthes a Vymam pojmen (aper) frang Rabal a myslené. товий Kiestänstr' à nébriendheid he & worden milend. 13 Vonka Velvfapore! – The Zatch dre. говая Helal Hebille trainer, Skornine teleurone RNDr OhMh phin Zastira Privina Zeman 1 mola Nowda – Setul on Vysoká f C. Sc. 2 B чты ese 2 Mudr Che anor Ofe Fedové kraboon, but co Kuchora-
====================
ScanImage155.jpg
====================
16 Machálie 7.6.67 Ћуже, так а значити Точлайте ад a Habe Flos deponsore contes chêm: událost, ne abstr. prand/ Abah voz garo abstrakten prostate. virslit ne diyimmorts > essenciální myšlen dorge Touriſtens Tomás mi nemes fils. ani talpii desser Jedenſtweringen der erſten, der ſürden. prano) durar na tvorbu verwertuälen. Luther permette dépen Ganz and sto abſtraktende grand Pavelle 3 mi ſerwielange, Gulson, kuten (von berhenten) Mohár sé chvile potrotracho Erooted Rochodoréné soho theologe s venon depinnon, clsete l poreskoven. твити all voll uzioni) I autorritike. 15 & Same thol. T. = Umr vef; ? volil to co Desenn Krügen Reial I 414 417 m2 del V الحميد se seltévé me "neprondsuntel. non vionosh védestého своите!! storem, dlouném, Meré neprovare ani jedingen to éè'm je myslitel pohunt. Stovnémi & Augustinen, Johor Syrnäine nám umornings se récăstuit na dirвспочи вите в ответ узнаний s مارگ ما Gls porrokoné, co se úzesné. to pectarione») je to totér, co prandoné? mielenost motorého pobleder → Sante in Tomaje dominuge carita, (Dei) milost mazání Roleide un biricich natpisporenost se zde lil nepodstatud poniem – spored napriad zrnavsödié – téréo réponès racionéti imanence aristeldrike punatiomn theologie - věda sediulationn from (2 sordnadfu) – deduct-
ScanImage155.jpg
====================
16 Machálie 7.6.67 Ћуже, так а значити Точлайте ад a Habe Flos deponsore contes chêm: událost, ne abstr. prand/ Abah voz garo abstrakten prostate. virslit ne diyimmorts > essenciální myšlen dorge Touriſtens Tomás mi nemes fils. ani talpii desser Jedenſtweringen der erſten, der ſürden. prano) durar na tvorbu verwertuälen. Luther permette dépen Ganz and sto abſtraktende grand Pavelle 3 mi ſerwielange, Gulson, kuten (von berhenten) Mohár sé chvile potrotracho Erooted Rochodoréné soho theologe s venon depinnon, clsete l poreskoven. твити all voll uzioni) I autorritike. 15 & Same thol. T. = Umr vef; ? volil to co Desenn Krügen Reial I 414 417 m2 del V الحميد se seltévé me "neprondsuntel. non vionosh védestého своите!! storem, dlouném, Meré neprovare ani jedingen to éè'm je myslitel pohunt. Stovnémi & Augustinen, Johor Syrnäine nám umornings se récăstuit na dirвспочи вите в ответ узнаний s مارگ ما Gls porrokoné, co se úzesné. to pectarione») je to totér, co prandoné? mielenost motorého pobleder → Sante in Tomaje dominuge carita, (Dei) milost mazání Roleide un biricich natpisporenost se zde lil nepodstatud poniem – spored napriad zrnavsödié – téréo réponès racionéti imanence aristeldrike punatiomn theologie - věda sediulationn from (2 sordnadfu) – deduct-
====================
ScanImage156.jpg
====================
16 Unther: Undness practice oteriens sphém – Tai nesim kan you (yuro Abrahan) menim, cam Rapun theolope dipin (od prorotu) nich. jaro antéristile ta rentrét Glan estremistid den arport in tomése nem Лен Mpravedlném cirève paré que (State quo ] Reportytinal antitozing Лилис ветво strešn tirds, Con läht problemashion Casadit do konkrétního úkole je dottare ne prebnout närchen – nedurera гравиол touwſwich duch – in v Tomabir dud Descartes. Luther, (Postite voz) (tebegrotite beträtte) Priznačiem un Wh Všerka Frei Sorol Dokume Rédl se znijel (et Merwone) dépinnost obportélmix existenvili Shiman Nahen Flos Ийтес Pavelle Sourck tioner haide definire Mükle ne wiösten fronte (& Cond. désemné situars) Hubert Hohe Lebenswelt und Geschichte. (Grundruge de Spät philosopline E. Nusseres) b. alber, Feitung 1962.
ScanImage156.jpg
====================
16 Unther: Undness practice oteriens sphém – Tai nesim kan you (yuro Abrahan) menim, cam Rapun theolope dipin (od prorotu) nich. jaro antéristile ta rentrét Glan estremistid den arport in tomése nem Лен Mpravedlném cirève paré que (State quo ] Reportytinal antitozing Лилис ветво strešn tirds, Con läht problemashion Casadit do konkrétního úkole je dottare ne prebnout närchen – nedurera гравиол touwſwich duch – in v Tomabir dud Descartes. Luther, (Postite voz) (tebegrotite beträtte) Priznačiem un Wh Všerka Frei Sorol Dokume Rédl se znijel (et Merwone) dépinnost obportélmix existenvili Shiman Nahen Flos Ийтес Pavelle Sourck tioner haide definire Mükle ne wiösten fronte (& Cond. désemné situars) Hubert Hohe Lebenswelt und Geschichte. (Grundruge de Spät philosopline E. Nusseres) b. alber, Feitung 1962.
====================
ScanImage157.jpg
====================
18 1. Goton Beyer - Khénon, an lomp et Propective (hube). 449 2. Jaroſlavur test rétre punton 3. pashe & Herdleger said. orbole 4. 70s Loret, velice 5. Müler/ 17.20 &m. Frysta Ordere. Foleval 2) BS (machine) af propam pirstikes semestern oraine - studenti Converwell Ground e) Preble Hestone Snijple "sowniéren» erkwars-sémantworé element» Jalock Maga 9.6.67 Museum Museron ; ? парлиглание гитбра anter padeo lesbotel dile? & lapaideest, zuriliürtestnost alſ 1 que benötoré suivin zpravididko klam who heizer "Factum. Sis. Depuiz me paro ohi den рачо pro Rainech fors aler, ab Pauſthinee Kliare Kontart (Tere) 9. 6. 67 19 Valoren Diepwere some Prefiend bgxx D 5 (2toho 1 dalel) 3000 лох 26. Нији [show oblour Rozcesh qenese ен
ScanImage157.jpg
====================
18 1. Goton Beyer - Khénon, an lomp et Propective (hube). 449 2. Jaroſlavur test rétre punton 3. pashe & Herdleger said. orbole 4. 70s Loret, velice 5. Müler/ 17.20 &m. Frysta Ordere. Foleval 2) BS (machine) af propam pirstikes semestern oraine - studenti Converwell Ground e) Preble Hestone Snijple "sowniéren» erkwars-sémantworé element» Jalock Maga 9.6.67 Museum Museron ; ? парлиглание гитбра anter padeo lesbotel dile? & lapaideest, zuriliürtestnost alſ 1 que benötoré suivin zpravididko klam who heizer "Factum. Sis. Depuiz me paro ohi den рачо pro Rainech fors aler, ab Pauſthinee Kliare Kontart (Tere) 9. 6. 67 19 Valoren Diepwere some Prefiend bgxx D 5 (2toho 1 dalel) 3000 лох 26. Нији [show oblour Rozcesh qenese ен
====================
ScanImage158.jpg
====================
Sentes 12.6.67 (ponenti) House Simone - exposé à Martiklon. 1. hünde & N64 s 2. deojuts 3. levevrace whd. No 4. reportsere bratrste 5. Irail Gi Merike wo erenci 7. brahulos rifer mollithe, deni Vilémorati Brati 8. J. Paulus-Gesellschaft; Namoricko 10. Jarand!, rochorow 7L4, ER 11. 12. záklamné prventare 13. Jeanche brander (open) 14. 15. ܘܝܢ 16. تعلم جامد 12 pèdles murher wai'? 20 Známoly пате W TomesBetele, mm Israel dimmitelnoſt wörts, olevienot disc, pone sede det' (ted Genere-sonicle) surcharged & nun material pars dipeprown Day. Wh Day завив от 21 ..morner, Ratud, garance 2. Suez, Arab A. 3. My mohli'es علامة انا néiné estuace paars probe. – on mänet, doch aus. 20 глапає Orgo: Conde Commnistvore alternatone. valrigt úrady & tähtiöniser zavárat se dopisem. mi to / & miditish letest albe paidzel konn virtu Trieste sellelmut охи 195-17, lov, Chell, Troyan Тригон restare rrivé. Radul Norell jolien, Infravde, wetst., regrevall. (fear work) mermusin Nuor. - sher. semvorêt (veu) метничок
ScanImage158.jpg
====================
Sentes 12.6.67 (ponenti) House Simone - exposé à Martiklon. 1. hünde & N64 s 2. deojuts 3. levevrace whd. No 4. reportsere bratrste 5. Irail Gi Merike wo erenci 7. brahulos rifer mollithe, deni Vilémorati Brati 8. J. Paulus-Gesellschaft; Namoricko 10. Jarand!, rochorow 7L4, ER 11. 12. záklamné prventare 13. Jeanche brander (open) 14. 15. ܘܝܢ 16. تعلم جامد 12 pèdles murher wai'? 20 Známoly пате W TomesBetele, mm Israel dimmitelnoſt wörts, olevienot disc, pone sede det' (ted Genere-sonicle) surcharged & nun material pars dipeprown Day. Wh Day завив от 21 ..morner, Ratud, garance 2. Suez, Arab A. 3. My mohli'es علامة انا néiné estuace paars probe. – on mänet, doch aus. 20 глапає Orgo: Conde Commnistvore alternatone. valrigt úrady & tähtiöniser zavárat se dopisem. mi to / & miditish letest albe paidzel konn virtu Trieste sellelmut охи 195-17, lov, Chell, Troyan Тригон restare rrivé. Radul Norell jolien, Infravde, wetst., regrevall. (fear work) mermusin Nuor. - sher. semvorêt (veu) метничок
====================
ScanImage159.jpg
====================
22 LIM, Filisipue a privade. Namen (44791a петоре дежава t 49706) 81/159-160, 1966 cito. 44787). 2, L. Co astrakce? ре Namen 8, c. 10, 156-157, 1966 X. L.: Mylem racique KR 33, (7), 257 761, 2966 Tehtuen möchten Beibwarzahn Catalage Erst. Jeder Anden 1965. dard 23 Pasrèle souve Réal (semminate you somistes do malého semin. Therl. zavadit. Jouésé Pavel River, Repelent, Dripal, Iker onl
ScanImage159.jpg
====================
22 LIM, Filisipue a privade. Namen (44791a петоре дежава t 49706) 81/159-160, 1966 cito. 44787). 2, L. Co astrakce? ре Namen 8, c. 10, 156-157, 1966 X. L.: Mylem racique KR 33, (7), 257 761, 2966 Tehtuen möchten Beibwarzahn Catalage Erst. Jeder Anden 1965. dard 23 Pasrèle souve Réal (semminate you somistes do malého semin. Therl. zavadit. Jouésé Pavel River, Repelent, Dripal, Iker onl
====================
ScanImage177.jpg
====================
Puraporlad veroninich remien прятали Лети mém роги nání. case os pratne picaporce. р мет! zsledkem naſcho ale yslearem usura Je proto ticha provést. опово понади, Мез я на سعد analysn provému zoteden rede. 3/20 жепти menosti v čase. 12.5.59 سع Vermène er upprne Städen, nehoприте A ne ponder a مسم 8 mistě stärden nekonečnorts mèrem misen na tomto mesto. do minulochd. на minerzy na sebe bere mirnén puedpoklad arathul nuoum de se ام المراسين عام re pied souian su starem vesmím existuje sérve staru předešlich (diérèpinch), ведало de piet Reggaeols & tisten Agemhold Au předešlých stavi bre pornire nagil další sérsi ald. ne vie poorest вин перят митние podívat na pojene prediilert. vh ad di Brk. a CA
ScanImage177.jpg
====================
Puraporlad veroninich remien прятали Лети mém роги nání. case os pratne picaporce. р мет! zsledkem naſcho ale yslearem usura Je proto ticha provést. опово понади, Мез я на سعد analysn provému zoteden rede. 3/20 жепти menosti v čase. 12.5.59 سع Vermène er upprne Städen, nehoприте A ne ponder a مسم 8 mistě stärden nekonečnorts mèrem misen na tomto mesto. do minulochd. на minerzy na sebe bere mirnén puedpoklad arathul nuoum de se ام المراسين عام re pied souian su starem vesmím existuje sérve staru předešlich (diérèpinch), ведало de piet Reggaeols & tisten Agemhold Au předešlých stavi bre pornire nagil další sérsi ald. ne vie poorest вин перят митние podívat na pojene prediilert. vh ad di Brk. a CA
====================
ScanImage179.jpg
====================
Pomeindy & P. Percher sond hва влитка повтореле d. U – sána do super-mottalioniniho дана розви Mi. 0 ve ver мі 27 - много гетики давоз за полом дела начень вторени wich & koren gstadieretu зервите приесій фильной roh au а انشهر njen Jihn Caly domil do dienorts - Homylangſte сво legnoch مه рамо на M. 25 – somni de polyte Campan родь Zamale mirtil 1 N blubolon Johonnon ribu? sh. 24 – venit, photz "ratiſen» complexita, eta ahora prof d Fada /2/ ſtaile dokonalzstich forem uspoигро مصيبة
ScanImage179.jpg
====================
Pomeindy & P. Percher sond hва влитка повтореле d. U – sána do super-mottalioniniho дана розви Mi. 0 ve ver мі 27 - много гетики давоз за полом дела начень вторени wich & koren gstadieretu зервите приесій фильной roh au а انشهر njen Jihn Caly domil do dienorts - Homylangſte сво legnoch مه рамо на M. 25 – somni de polyte Campan родь Zamale mirtil 1 N blubolon Johonnon ribu? sh. 24 – venit, photz "ratiſen» complexita, eta ahora prof d Fada /2/ ſtaile dokonalzstich forem uspoигро مصيبة
====================
ScanImage180.jpg
====================
Shop l M. 23- & orremin terapieilles, ancébeného, viuse pusotiedho тиле работи Mechanisms Corpudelisane pesmit, yeur ly se rechn в жели 4 a odohora dole naufels Orolo sebe ve müstopded complexito har, ar ly constiil? عسام Mr.12 – word vävném moto proues nesubenin Eſther cästen aly nat taloy mishe nastoldt. čih vreich (..) ne mah her th сл merené torpedulisare,... dh. 22. – se не 1/ V 2 3 mechantimus а osobní new! val. Licha predpokladal, ie pod nim suſse a quésobé Réfall durez danses мире анал مفيدلية stone. Aro 2
ScanImage180.jpg
====================
Shop l M. 23- & orremin terapieilles, ancébeného, viuse pusotiedho тиле работи Mechanisms Corpudelisane pesmit, yeur ly se rechn в жели 4 a odohora dole naufels Orolo sebe ve müstopded complexito har, ar ly constiil? عسام Mr.12 – word vävném moto proues nesubenin Eſther cästen aly nat taloy mishe nastoldt. čih vreich (..) ne mah her th сл merené torpedulisare,... dh. 22. – se не 1/ V 2 3 mechantimus а osobní new! val. Licha predpokladal, ie pod nim suſse a quésobé Réfall durez danses мире анал مفيدلية stone. Aro 2
====================
ScanImage181.jpg
====================
2. 20 – 1 pakon veroté. Je prime a рібне пистати vnímání počátti échorok našemu но vrare automately ednímáno vlo ženien dostatévoré vertos minulosts d. 30– 30 - "podath" se ve nah se ve noch obleheal venprime Viragé: stängst se meiten паз võim verovernatelné résrem pobecques comment minulosti. вес M. 32 - Complezifa by se nemohla noniti daidé Korpudele Grützel, Eror Eiphy. justom reprobatrale Erde Prorem Geet ostalo jemnou الساحة الممرة sel ра a vecue Gonon pornováhu а ждай sonrednand Corpedalen). M. 112 – pél, psyphevelé konvergence гдеже ſe nemur heſta, uporàdàngée летний игре r grantuje مزاید ment
ScanImage181.jpg
====================
2. 20 – 1 pakon veroté. Je prime a рібне пистати vnímání počátti échorok našemu но vrare automately ednímáno vlo ženien dostatévoré vertos minulosts d. 30– 30 - "podath" se ve nah se ve noch obleheal venprime Viragé: stängst se meiten паз võim verovernatelné résrem pobecques comment minulosti. вес M. 32 - Complezifa by se nemohla noniti daidé Korpudele Grützel, Eror Eiphy. justom reprobatrale Erde Prorem Geet ostalo jemnou الساحة الممرة sel ра a vecue Gonon pornováhu а ждай sonrednand Corpedalen). M. 112 – pél, psyphevelé konvergence гдеже ſe nemur heſta, uporàdàngée летний игре r grantuje مزاید ment
====================
ScanImage183.jpg
====================
Minulost má myre, dese pahoito nombort poure pome nèèà minuloch, M.y. polud да And ре J na ni ni 12.5.59 ba nc: exisn'é be me t/m (mediate) havaAnak nie nemt мет rováno. равтрио and reasonal) وسه navarinal (nebitда те регр. не виволстети Prito Minuloſt те пета пятнесити либ nie zutost. Zor durlealt to má pro seter vidi, pro universum, ? pro sement, limos 7 memill miversum schopns navaroval говорио na roon neto (predpokládanon) antonisnon Animalist, par lato minuloſt nem meronečná (nebor far er میداند و ما
ScanImage183.jpg
====================
Minulost má myre, dese pahoito nombort poure pome nèèà minuloch, M.y. polud да And ре J na ni ni 12.5.59 ba nc: exisn'é be me t/m (mediate) havaAnak nie nemt мет rováno. равтрио and reasonal) وسه navarinal (nebitда те регр. не виволстети Prito Minuloſt те пета пятнесити либ nie zutost. Zor durlealt to má pro seter vidi, pro universum, ? pro sement, limos 7 memill miversum schopns navaroval говорио na roon neto (predpokládanon) antonisnon Animalist, par lato minuloſt nem meronečná (nebor far er میداند و ما
====================
ScanImage184.jpg
====================
nie veronečnéls proche medo vede vedital mönulirt). Zrehend хор. флака переджене venut jader tespert Whönh Jaro do nekonečne nagonal sám пятисти навор a navaronal ser her sebe na vésteron von minulosty Blad (a sento quedpokles zu fantaſſelf, nedolristaleſ for вали желловый par Musime prispustil Aarov on flaEterés. palisacd minversa Mirprunté Eslobelys milime omerené (Gtreamione vor Jehle), opakovatelné Jone se v tom pispade Vidald фоте me ماسه all 1 ته بالسر do nerover na Jelikon väle con maalw کنه morniti nekonečné rapacit а rearémní a navarone ací x
ScanImage184.jpg
====================
nie veronečnéls proche medo vede vedital mönulirt). Zrehend хор. флака переджене venut jader tespert Whönh Jaro do nekonečne nagonal sám пятисти навор a navaronal ser her sebe na vésteron von minulosty Blad (a sento quedpokles zu fantaſſelf, nedolristaleſ for вали желловый par Musime prispustil Aarov on flaEterés. palisacd minversa Mirprunté Eslobelys milime omerené (Gtreamione vor Jehle), opakovatelné Jone se v tom pispade Vidald фоте me ماسه all 1 ته بالسر do nerover na Jelikon väle con maalw کنه morniti nekonečné rapacit а rearémní a navarone ací x
====================
ScanImage185.jpg
====================
13- 22.5.59 dudedkem časonal resouradort, ba nesoumèns– ва selnoſt sechstwesen Erlobilin مسر رام الإسلام سلام ۸ سمیرا probibal quin ly perhold фин havaroval na Mariſol soch. Marper ber aptenz na teroné navrásem hétransiolé (nebe ретате & možnoch a v путе mure. alespoù prätä piipadu realisinasch, polobites. V a 2 مهدشدا شه khay они Madu neronéèné navaronach metsShipniſhed ühen, alle mété. октрити ивни vélo se myślenta rectoncénorts &'can dostane do родни повес suplendon propresse, zoope ye
ScanImage185.jpg
====================
13- 22.5.59 dudedkem časonal resouradort, ba nesoumèns– ва selnoſt sechstwesen Erlobilin مسر رام الإسلام سلام ۸ سمیرا probibal quin ly perhold фин havaroval na Mariſol soch. Marper ber aptenz na teroné navrásem hétransiolé (nebe ретате & možnoch a v путе mure. alespoù prätä piipadu realisinasch, polobites. V a 2 مهدشدا شه khay они Madu neronéèné navaronach metsShipniſhed ühen, alle mété. октрити ивни vélo se myślenta rectoncénorts &'can dostane do родни повес suplendon propresse, zoope ye
====================
ScanImage188.jpg
====================
(1.) op spbwärä busruenort Minhändé aktivity bude graczne zucommen Frames & rad néborendith quecialista Mitolo wake so duna rad laiéré. на звит vodi néparé demirration proto, že ге se Dulièném pápase, N uppredniègsäch Wrist Rozé dues videolir l'hébrieniti quecia, вреста Waké»»»« (1.v. faréni", therbyové, cinterni Fantaronéon, laier a (2. "'"'none' orventare? Theologseré fronte G mila Auto Dietimmirt prosravé predvidal a ridomé prací puspravoval چی/ س 1 я / a Prasan shora vreodezy', 2. Plaies – плес 1. y. – sování Mieständké alinity, bude quileärton várbadmon elumenièré práce. (2) Theologie se opor dirhane & mehm upolaſtnigsium, ملوح 1-7 IX. 59 soon therlapveton hath مهو سماكرا 1 майдий towe právì muriebnémem poslánd: musi se chátt strávní ествоз ärntete, wirte, grbosenon piensein првижити встрий suorten historiégémi & dogmalſ abſeni; enlar, Mition Muchaturt piervé dièrR proses wirt poselshi sivé orentace bude mil most muy carof gronde. वेके 5. Demytholopsace paro program je piùèles suché nicotursti. Zaro okapové mesoder ju d. nihoy na misté; erlem رسم
ScanImage188.jpg
====================
(1.) op spbwärä busruenort Minhändé aktivity bude graczne zucommen Frames & rad néborendith quecialista Mitolo wake so duna rad laiéré. на звит vodi néparé demirration proto, že ге se Dulièném pápase, N uppredniègsäch Wrist Rozé dues videolir l'hébrieniti quecia, вреста Waké»»»« (1.v. faréni", therbyové, cinterni Fantaronéon, laier a (2. "'"'none' orventare? Theologseré fronte G mila Auto Dietimmirt prosravé predvidal a ridomé prací puspravoval چی/ س 1 я / a Prasan shora vreodezy', 2. Plaies – плес 1. y. – sování Mieständké alinity, bude quileärton várbadmon elumenièré práce. (2) Theologie se opor dirhane & mehm upolaſtnigsium, ملوح 1-7 IX. 59 soon therlapveton hath مهو سماكرا 1 майдий towe právì muriebnémem poslánd: musi se chátt strávní ествоз ärntete, wirte, grbosenon piensein првижити встрий suorten historiégémi & dogmalſ abſeni; enlar, Mition Muchaturt piervé dièrR proses wirt poselshi sivé orentace bude mil most muy carof gronde. वेके 5. Demytholopsace paro program je piùèles suché nicotursti. Zaro okapové mesoder ju d. nihoy na misté; erlem رسم
====================
ScanImage189.jpg
====================
[17 IX 59 sar GC nemiſe. Upoe tilvi o sharemi rrèsti mythidrého teden. а гилави, 1 am' при o о наслет ха ne viber, ale ny blin reauber, sedurn, sedont samotného pro nás, pro pustinmort zu bedenemist, non formulacs, 6. مهسا Matinám, ald. Jde Zehravide نسا nepéronatction, nerdoluon. sien. l Müre til gen okraponým дни motivem. Cordlund Je Pare everturst nove vrterpretace mithner.defn dobrá, pestere ег 8 nám otevie cesta je modernimen olosiden, kjeho vrace, Jeho poriumèrin дево (7) Aly se piedilo neberpièé, je lasci ay по волнуй emanaspional by se chhils iel prah akhils netbal, je bioba volt tuto Comin: theoloporé. това лило this да سمه Jade Naprot tom (ring mal a Joe игрой лите mirch wohnt wtorit, O pùr niech whooshal Zuilepüstiſtel musí nejen o sobě intats, até duténé Лимой хоши ale Deutènè / an far menim. Legional reduan memill parenich, 1.7. pomire de laitum GL ani r haben O ماما ir geral Min madsubordinovanéum. trad laiden meri 42 yen leiz!) volán le po тево o lenté habeln Radiany, Edo y de grabare nehe & venaton I therlagg. (I de gunar somn driem je mimo вони Jedna o monité. موح
ScanImage189.jpg
====================
[17 IX 59 sar GC nemiſe. Upoe tilvi o sharemi rrèsti mythidrého teden. а гилави, 1 am' при o о наслет ха ne viber, ale ny blin reauber, sedurn, sedont samotného pro nás, pro pustinmort zu bedenemist, non formulacs, 6. مهسا Matinám, ald. Jde Zehravide نسا nepéronatction, nerdoluon. sien. l Müre til gen okraponým дни motivem. Cordlund Je Pare everturst nove vrterpretace mithner.defn dobrá, pestere ег 8 nám otevie cesta je modernimen olosiden, kjeho vrace, Jeho poriumèrin дево (7) Aly se piedilo neberpièé, je lasci ay по волнуй emanaspional by se chhils iel prah akhils netbal, je bioba volt tuto Comin: theoloporé. това лило this да سمه Jade Naprot tom (ring mal a Joe игрой лите mirch wohnt wtorit, O pùr niech whooshal Zuilepüstiſtel musí nejen o sobě intats, até duténé Лимой хоши ale Deutènè / an far menim. Legional reduan memill parenich, 1.7. pomire de laitum GL ani r haben O ماما ir geral Min madsubordinovanéum. trad laiden meri 42 yen leiz!) volán le po тево o lenté habeln Radiany, Edo y de grabare nehe & venaton I therlagg. (I de gunar somn driem je mimo вони Jedna o monité. موح
====================
ScanImage667.jpg
====================
A.N.Whitehead 1.11.59 1. 31.10.59 Především se musíme zabývat tou stránkou Whiteheadova pokusu, která se týká přesunu v obsahu pojmu nesmrtelnosti. Problém lidské nesmrtelnosti je řešen na ontologické rovině: do popředí je postaven problém nesmrtelnosti ve smyslu velmi všeobecném, Whitehead začíná výkladem o ne smrtelné stránce nejrozmanitějších skutečností a v posledu o nesmrtelné stránce celého universa. Pro lidskou nesmrtelnost vyplývají pak z tohoto všeobecného pojetí deduktivní závěry. A přece bylo cílem Whiteheadovým, hovořit o ne smrtelnosti lidských bytostí (I). V pozadí jeho pokusu však stojí předpoklad, že omezené perspektivy (zákonných soustav a universitních společností) jsou pro daný účel bezvýznamné. Tak funguje tento předpoklad jako most, po němž lze přejít od otázky lidské nesmrtelnosti k problematice ontologické a případně naopak. 1 2. Smrtelnost a nesmrtelnost jsou pro Whiteheada dva aspekty universa; jenom pomocně a nepřesně lze mluvit od dvou světech. Každý z těchto dvou světů sám o sobě je pouhou abstrakcí. V tom smyslu je důležité pamatovat, že Whitehead považuje oba aspekty za předpoklad každé naší zkušenosti. Na tomto místě jsme na pochybách, máme-li celou Whiteheadem předváděnou problematiku považovat za vskutku ontologickou; ovšem sirší znalost Whiteheadova systému nám to dovoluje vzhledem k tomu, že prakticky všechny jeho termíny, převzaté ponejvíce z tradice britského empirismu, dostávají ontologický charakter. To znamená: jestliže Whitehead mluví o "předpokladu každé naší zkušenosti", pak stojí v pozadí zřetelné povědomí, že v posledu jde o předpoklad každé zkušenosti vůbec, t.j. zkušenosti na všech úrovních reálného dění. V tom-to universálním významu je Whiteheadův pojem "zkušenosti" pojmem výrazně ontologickým a nikoli gnoseologickým, noetickým. Ponechme si tedy otázku lidské nesmrtelnosti zatím stranou a pokusme se proniknout alespoň zběžně do struktury a stavby Whiteheadova ontologického systému.
ScanImage667.jpg
====================
A.N.Whitehead 1.11.59 1. 31.10.59 Především se musíme zabývat tou stránkou Whiteheadova pokusu, která se týká přesunu v obsahu pojmu nesmrtelnosti. Problém lidské nesmrtelnosti je řešen na ontologické rovině: do popředí je postaven problém nesmrtelnosti ve smyslu velmi všeobecném, Whitehead začíná výkladem o ne smrtelné stránce nejrozmanitějších skutečností a v posledu o nesmrtelné stránce celého universa. Pro lidskou nesmrtelnost vyplývají pak z tohoto všeobecného pojetí deduktivní závěry. A přece bylo cílem Whiteheadovým, hovořit o ne smrtelnosti lidských bytostí (I). V pozadí jeho pokusu však stojí předpoklad, že omezené perspektivy (zákonných soustav a universitních společností) jsou pro daný účel bezvýznamné. Tak funguje tento předpoklad jako most, po němž lze přejít od otázky lidské nesmrtelnosti k problematice ontologické a případně naopak. 1 2. Smrtelnost a nesmrtelnost jsou pro Whiteheada dva aspekty universa; jenom pomocně a nepřesně lze mluvit od dvou světech. Každý z těchto dvou světů sám o sobě je pouhou abstrakcí. V tom smyslu je důležité pamatovat, že Whitehead považuje oba aspekty za předpoklad každé naší zkušenosti. Na tomto místě jsme na pochybách, máme-li celou Whiteheadem předváděnou problematiku považovat za vskutku ontologickou; ovšem sirší znalost Whiteheadova systému nám to dovoluje vzhledem k tomu, že prakticky všechny jeho termíny, převzaté ponejvíce z tradice britského empirismu, dostávají ontologický charakter. To znamená: jestliže Whitehead mluví o "předpokladu každé naší zkušenosti", pak stojí v pozadí zřetelné povědomí, že v posledu jde o předpoklad každé zkušenosti vůbec, t.j. zkušenosti na všech úrovních reálného dění. V tom-to universálním významu je Whiteheadův pojem "zkušenosti" pojmem výrazně ontologickým a nikoli gnoseologickým, noetickým. Ponechme si tedy otázku lidské nesmrtelnosti zatím stranou a pokusme se proniknout alespoň zběžně do struktury a stavby Whiteheadova ontologického systému.
====================
ScanImage668.jpg
====================
A.N.Whitehead 3. 2 (psáno k 2.10.52) ... Pro Whiteheada však monada není věcí, nýbrž událostí (event); událost je tedy "zrcadlem universa". Universum je universem událostí, nikoli věcí. Věc je aspekt složitého kontextu událostí. Dualita universa není garantována nějakým předělem, hrází, propastí, nýbrž charakterisuje každou událost. Události probíhají, t.j. vyznačují se změnou (také se vzájemně pronikají, nejsouce od sebe "utaty sekyrou", jak říkal Anaxagoras). Nicméně je přece něco ve vší té změně, co trvá. Trvání (endurance) je možné jen jako důsledek skutečnosti, že existují tzv. věčné objekty (eternal objects). V přeložené přednášce se o nich nemluví, ale mluví se o světě věčné hodnoty. Svět hodnoty a svět skutečnosti se střetají v reálném universu; to však znamená, že se střetají v každé věci, v každém procesu, v každé události. To je obrovský rozdíl od Spinozy. Ihned se nám ovšem hrne spousta otázek na mysl. Především je tu předpoklad, že svět skutečnosti (World of Fact) je světem změny (world of passing fact, World of Change), světem činným (World of Action, of Activity, of multiple Activities), světem počátků (World of Origination), tvořivým světem (World of Creation resp. creative World), světem aktuálním (actual world). Je zřejmé, že je-li co nového, pak jeho místo je ve světě skutečnosti. Nové však jako cokoli jiného, co je skutečné, může mít význam jen potud, pokud má účast na věčném světě hodnoty, či zajisté přesněji: pokud je je realisací toho, co tu věčně a co tedy není nové. Co je nové mimo tyto hranice, je bezvýznamné, nahodilé. Pokud je však nogé jen realisací toho, co není a nemůže být novým (protože věčné), není v pravdě novým. A tak můžeme uzavřít, že je-li vůbec co nového, je to bezvýznamné. Historicitu Whitehead zachovává, avšak jen proto, aby ukázal její bezvýznamnost, nahodilost, prázdnotu. Odkud pramení ona neschopnost vidět tvořivost jako skutečnou tvořivost a nikoli jen jako vždy nepřiměřenou reprodukci? Podle našeho názoru je jejím zdrojem chybné umístění světa hodnoty na straně jedné a záměna trvání se setrvačností na straně druhé. (z předmluvy k "Nesmrtelnosti", ad 2.10.52, str.IV-V.)
ScanImage668.jpg
====================
A.N.Whitehead 3. 2 (psáno k 2.10.52) ... Pro Whiteheada však monada není věcí, nýbrž událostí (event); událost je tedy "zrcadlem universa". Universum je universem událostí, nikoli věcí. Věc je aspekt složitého kontextu událostí. Dualita universa není garantována nějakým předělem, hrází, propastí, nýbrž charakterisuje každou událost. Události probíhají, t.j. vyznačují se změnou (také se vzájemně pronikají, nejsouce od sebe "utaty sekyrou", jak říkal Anaxagoras). Nicméně je přece něco ve vší té změně, co trvá. Trvání (endurance) je možné jen jako důsledek skutečnosti, že existují tzv. věčné objekty (eternal objects). V přeložené přednášce se o nich nemluví, ale mluví se o světě věčné hodnoty. Svět hodnoty a svět skutečnosti se střetají v reálném universu; to však znamená, že se střetají v každé věci, v každém procesu, v každé události. To je obrovský rozdíl od Spinozy. Ihned se nám ovšem hrne spousta otázek na mysl. Především je tu předpoklad, že svět skutečnosti (World of Fact) je světem změny (world of passing fact, World of Change), světem činným (World of Action, of Activity, of multiple Activities), světem počátků (World of Origination), tvořivým světem (World of Creation resp. creative World), světem aktuálním (actual world). Je zřejmé, že je-li co nového, pak jeho místo je ve světě skutečnosti. Nové však jako cokoli jiného, co je skutečné, může mít význam jen potud, pokud má účast na věčném světě hodnoty, či zajisté přesněji: pokud je je realisací toho, co tu věčně a co tedy není nové. Co je nové mimo tyto hranice, je bezvýznamné, nahodilé. Pokud je však nogé jen realisací toho, co není a nemůže být novým (protože věčné), není v pravdě novým. A tak můžeme uzavřít, že je-li vůbec co nového, je to bezvýznamné. Historicitu Whitehead zachovává, avšak jen proto, aby ukázal její bezvýznamnost, nahodilost, prázdnotu. Odkud pramení ona neschopnost vidět tvořivost jako skutečnou tvořivost a nikoli jen jako vždy nepřiměřenou reprodukci? Podle našeho názoru je jejím zdrojem chybné umístění světa hodnoty na straně jedné a záměna trvání se setrvačností na straně druhé. (z předmluvy k "Nesmrtelnosti", ad 2.10.52, str.IV-V.)
====================
ScanImage703.jpg
====================
8. Pojem vědeckého zákona 1) Již běžné pozorování nám ukazuje, že uprostřed nesmírné rozmanitosti proměnlivého světa se některé souvislosti (vztahy) s mimořádnou přesností opakují. Podrobné vědecké zkoumání nám pak umožní podrobně stanovit jak povahu takových souvislostí, (nebo celých řad vztahů), tak podmínky, které jsou pro takové opakování nezbytné. Těmto opakujícím se řadám či soustavám souvislostí říkáme zákonitosti, a jejich vědeckým poznáním docházíme k možnosti popsat a formulovat je jako vědecké zákony. 2) Zákonitost se tedy na první pohled jeví jako něco trvalého, co zůstává při všech změnách určitého druhu (za určitých podmínek) stejné, tedy neměnné, co tedy ony změny obecně charakterisuje, co je v řadě techto změn obecné, co se však prosazuje s nutností jako jejich podstata. 3) Víme však, že ve skutečnosti nic není absolutně trvalé a neměnné; proto také neměnnost a obecnost každé zákonitosti je pouze relativní. 4) Zákonitost neexistuje samostatně, vně konkrétních po procesů a dějů ani mimo ně jako nějaká norma, ale jenom v nerozlučné spojitosti s nimi. Při důkladnějším zkoumání se nám každá změna ukáže jako celá splet proměnlivých dějů, které naprosto nemají stejné tempo a spád; 'rychlost probíhajících změn není na př. ve vyvíjejícím se organismu jednotná. Zákonitost je tedy taková partie či stránka procesu, která je pro něj podstatná a jejíž tempo proměn resp. vývoje je o několik řádů pomalejší. Tak na př. látková výměna a vůbec vývoj nějaké buňky v organismu vykazuje kromě obecnějších také určité specifické zákonitosti, jimiž je charakterisován vývoj dané tkáně; tento vývoj celé tkáně je však "ovládán" dalšími zákonitostmi, které jsou charakteristické pro určitou etapu vývoje organismu. Ale také individuální vývoj organismu je přísně zákonitý; příslušná ontogenteické zákonitost je však rovněž vývojovým procesem, který je charakterisován fylogenetickými zákonitostmi. 5) To současně znamená, že zákonitost představuje jen formu projevu určitého pohybu (Engels) a že její platnost je založena v jeho vlastní existenci. Kde nejsou splněny docela určité podmínky, tam se nejen neuplatňuje, ale tam vůbec neexistuje příslušná zákonitost. A protože takové nutné podmínky jsou splněny vždy jen na určité období ve vývoji té které oblasti přírody, je každá zákonitost v podstatě historická, nikoli "věčná". Tím spíše to ovšem platí o zákonitostech společenských. 6) Vědecké poznání není vůbec možné bez poznávání těchto zákonitostí a bez jejich vyjadřování ve formě zákonů. čím větší je oblast platnosti takového vědeckého zákona, tím je 'zákon obecnější. Někdy dosahuje zákon takové obecnosti, že přesahuje kompetenci jednotlivé vědy. Takové nejobecnější zákony jsou pak formulovány filosoficky. Čím obecnější je zákon, tím je delší období jeho platnosti. 19.5.59 Heidánek
ScanImage703.jpg
====================
8. Pojem vědeckého zákona 1) Již běžné pozorování nám ukazuje, že uprostřed nesmírné rozmanitosti proměnlivého světa se některé souvislosti (vztahy) s mimořádnou přesností opakují. Podrobné vědecké zkoumání nám pak umožní podrobně stanovit jak povahu takových souvislostí, (nebo celých řad vztahů), tak podmínky, které jsou pro takové opakování nezbytné. Těmto opakujícím se řadám či soustavám souvislostí říkáme zákonitosti, a jejich vědeckým poznáním docházíme k možnosti popsat a formulovat je jako vědecké zákony. 2) Zákonitost se tedy na první pohled jeví jako něco trvalého, co zůstává při všech změnách určitého druhu (za určitých podmínek) stejné, tedy neměnné, co tedy ony změny obecně charakterisuje, co je v řadě techto změn obecné, co se však prosazuje s nutností jako jejich podstata. 3) Víme však, že ve skutečnosti nic není absolutně trvalé a neměnné; proto také neměnnost a obecnost každé zákonitosti je pouze relativní. 4) Zákonitost neexistuje samostatně, vně konkrétních po procesů a dějů ani mimo ně jako nějaká norma, ale jenom v nerozlučné spojitosti s nimi. Při důkladnějším zkoumání se nám každá změna ukáže jako celá splet proměnlivých dějů, které naprosto nemají stejné tempo a spád; 'rychlost probíhajících změn není na př. ve vyvíjejícím se organismu jednotná. Zákonitost je tedy taková partie či stránka procesu, která je pro něj podstatná a jejíž tempo proměn resp. vývoje je o několik řádů pomalejší. Tak na př. látková výměna a vůbec vývoj nějaké buňky v organismu vykazuje kromě obecnějších také určité specifické zákonitosti, jimiž je charakterisován vývoj dané tkáně; tento vývoj celé tkáně je však "ovládán" dalšími zákonitostmi, které jsou charakteristické pro určitou etapu vývoje organismu. Ale také individuální vývoj organismu je přísně zákonitý; příslušná ontogenteické zákonitost je však rovněž vývojovým procesem, který je charakterisován fylogenetickými zákonitostmi. 5) To současně znamená, že zákonitost představuje jen formu projevu určitého pohybu (Engels) a že její platnost je založena v jeho vlastní existenci. Kde nejsou splněny docela určité podmínky, tam se nejen neuplatňuje, ale tam vůbec neexistuje příslušná zákonitost. A protože takové nutné podmínky jsou splněny vždy jen na určité období ve vývoji té které oblasti přírody, je každá zákonitost v podstatě historická, nikoli "věčná". Tím spíše to ovšem platí o zákonitostech společenských. 6) Vědecké poznání není vůbec možné bez poznávání těchto zákonitostí a bez jejich vyjadřování ve formě zákonů. čím větší je oblast platnosti takového vědeckého zákona, tím je 'zákon obecnější. Někdy dosahuje zákon takové obecnosti, že přesahuje kompetenci jednotlivé vědy. Takové nejobecnější zákony jsou pak formulovány filosoficky. Čím obecnější je zákon, tím je delší období jeho platnosti. 19.5.59 Heidánek
====================
ScanImage704.jpg
====================
23. Před mě t historického materia lismu 1) Vedle marxistické politické ekonomie a vědeckého socialismu je součástí marxismu také marxistická filosofie, t.j. dialektický a historický materialismus. 2) Předmětem marxistické filosofie je dialektika vývoje a vzájemných souvislostí všech oblastí objektivní reality v jejich nejobecnějších rysech a zvláště v jejich vztahu k světovému celku. (Mimořádnou důležitost má při tom vztah mezi bytím a vědomím, přírodou a poznáním.) 3) Předmětem historického materialismu je dialektika vývoje lidské společnosti a dialektika vzájemných souvislostí nejširších pblastí společenského života zvláště v jejich vztahu k společnosti jako celku. (Mimořádnou důležitost má při tom vztah mezi společenským bytím a společenským vědomím.) 4) Historický materialismus usiluje o postižení nejobecnějších zákonitostí, které jsou specifické pro lidskou společnost, zatím co předmětem dialektického materialismu zůstávají ty nejobecnější zákonitosti, které platí nejen pro lidskou společnost, ale právě tak pro přírodu, anebo které platí jen pro přírodu ve všech jejích oblastech. 5) Nerozlučnou součástí marxistické filosofie je dále zkoumání lidského vědomí a myšlení, jakož i metod přetváření světa. 6) Otázky poznání náležejí do dialektického materialismu, zatím co otázky společenského vědomí jako součásti nadstavby náležejí do historického materialismu. Součástí historického materialismu je také metodologie jednotlivých společenských nefilosofických věd, zatím co metody užívané samotným historickým materialismem jsou předmětem dialektického materialismu, který zahrnuje nejobecnější methodologické partie všech oblastí lidského poznání. 7) Historický materialismus má tedy filosofický charakter; do jeho oboru tedy ne spadají otázky jako theorie proletářské revoluce, diktatury proletariátu, národnostní otázka a pod. Hranice nejsou ovšem ostré, existují přechody jak k vědeckému socialismu na jedné straně, tak k politické ekonomii a j. 8) 0 podrobnějších problémech poměru historického materialismu k dialektickému a k jednotlivým nefilosofickým společenským vědám se stále ještě diskutuje a názory se různí. 9) Souhrnně tedy můžeme zopakovat: předmětem historického materialismu jsou nejobecnější, zákonité vztahy mezi společností a přírodou, vztahy lidí k sobě navzájem a vztahy ideologické v perspektivě světových dějin, t. zn. s hlediska jejich dialektického vývoje. 19.5.59 Hej dánek
ScanImage704.jpg
====================
23. Před mě t historického materia lismu 1) Vedle marxistické politické ekonomie a vědeckého socialismu je součástí marxismu také marxistická filosofie, t.j. dialektický a historický materialismus. 2) Předmětem marxistické filosofie je dialektika vývoje a vzájemných souvislostí všech oblastí objektivní reality v jejich nejobecnějších rysech a zvláště v jejich vztahu k světovému celku. (Mimořádnou důležitost má při tom vztah mezi bytím a vědomím, přírodou a poznáním.) 3) Předmětem historického materialismu je dialektika vývoje lidské společnosti a dialektika vzájemných souvislostí nejširších pblastí společenského života zvláště v jejich vztahu k společnosti jako celku. (Mimořádnou důležitost má při tom vztah mezi společenským bytím a společenským vědomím.) 4) Historický materialismus usiluje o postižení nejobecnějších zákonitostí, které jsou specifické pro lidskou společnost, zatím co předmětem dialektického materialismu zůstávají ty nejobecnější zákonitosti, které platí nejen pro lidskou společnost, ale právě tak pro přírodu, anebo které platí jen pro přírodu ve všech jejích oblastech. 5) Nerozlučnou součástí marxistické filosofie je dále zkoumání lidského vědomí a myšlení, jakož i metod přetváření světa. 6) Otázky poznání náležejí do dialektického materialismu, zatím co otázky společenského vědomí jako součásti nadstavby náležejí do historického materialismu. Součástí historického materialismu je také metodologie jednotlivých společenských nefilosofických věd, zatím co metody užívané samotným historickým materialismem jsou předmětem dialektického materialismu, který zahrnuje nejobecnější methodologické partie všech oblastí lidského poznání. 7) Historický materialismus má tedy filosofický charakter; do jeho oboru tedy ne spadají otázky jako theorie proletářské revoluce, diktatury proletariátu, národnostní otázka a pod. Hranice nejsou ovšem ostré, existují přechody jak k vědeckému socialismu na jedné straně, tak k politické ekonomii a j. 8) 0 podrobnějších problémech poměru historického materialismu k dialektickému a k jednotlivým nefilosofickým společenským vědám se stále ještě diskutuje a názory se různí. 9) Souhrnně tedy můžeme zopakovat: předmětem historického materialismu jsou nejobecnější, zákonité vztahy mezi společností a přírodou, vztahy lidí k sobě navzájem a vztahy ideologické v perspektivě světových dějin, t. zn. s hlediska jejich dialektického vývoje. 19.5.59 Hej dánek