(Filosofická [ontologická] problematika v dialogu křesťanů s marxisty)1 [1968]
Fronty: ne m[ar]x[ismus] × kř[esťanstv]í, ale kdo vedou a nevedou dialog
Reflexe dialogu: do dialogu vstupují myšlenkové aparáty a koncepce. Kdo jsou ti, kdo jimi operují?
Jaká lidská existence může být označena za křesťanskou?
Zakotvenost ve víře: co to je víra?
Víra proměňuje vše: akční rádius – svět ve všech rovinách.
Reflexe víry: theologie a filosofie
Metafyzika a novověká věda
Pojetí člověka × svět bez člověka
Atheismus a metafyzický theismus
Křesťané a politika: „nepolitická politika“
Smysl dialogu: kritické vidění a myšlení jako prostor, kde je přítomen „ten druhý“
Láska jako metoda odstupu od sebe a přístupu k druhému
Odstup od. sebe a skupiny.
Reflexe a koreflexe
1. Na prvním večeru tohoto cyklu se ozvaly hlasy, že i tady je třeba zahájit skutečný dialog. Dr Hranička jako odpovědný redaktor tohoto cyklu použil okolnosti, že doc. Machovec nemohl přijít, jako příležitosti k tomu, aby dal slovo křesťanské straně; také za týden bude přednášet křesťan (Dr J. Němec). Snad se pamatujete, že jsem hned na prvním večeru v diskusi poukázal na to, jak je dialog obtížný také pro nás, křesťany. Bylo to vidět v samotných diskusních příspěvcích.
2.2
1 Přípravné body k přednášce v Městské knihovně v Praze 12. 3. 1968; nedokončeno. – Pozn. red.
2 Zde text končí. – Pozn. red.