Filosofie a víra [1995]
01 Evropa dva rozhodující myšlenkové zdroje
02 Podstata specificky evropského nihilismu
03 Filosofie a víra nejsou dnes ve sporu, ale jsou spolu
04 Otázka filosofické víry Jaspers
05 Co to je víra a co to je filosofie?
06 Ffie a celek: vědy celek ztratily
07 Ffie a pravda: vědám přestává jít o pravdu (techné)
08 Ffie se musí na „něco“ spoléhat, aniž to „má“
09 Hérakleitos ale oprava: nejde (jen) o „božské“ věci
10 Víra pak není to, zač ji má obecné křesťan. povědomí
11 Ebeling „logoi“ víra bez specifického „předmětu“
12 Rádl: nakloněnost k činu
13 Kritika „arogance“: víra však opravdu „přemáhá svět“
14 Skutečnost nemůže být tím posledním: uskutečnění toho,
co „má být“ (a co tedy ještě není)
15 Vztah k budoucnosti a víra: proti mýtu (a religiozitě)
16 Možnost filosofické reflexe víry
17 Víra potřebuje reflexi a potřebuje filosofii
---
Podle Hérakleita většina božských věcí pro nevíru uniká a není poznávána.
(0170, Zlomky předsokr. myslitelů, ed. + přel. K. Svoboda, Praha 1944, str. 45.)
(Zl. B 86 z Plutarcha.)
Nach Herakleitos wird das göttliche Walten zum größten teil <von den Menschen> nicht erkannt, weil es <ihnen> unglaublich scheint.
(6982, Die Vorsokratiker, ed. + übers. W. Capelle, Stuttgart 1968, S. 152.)
(No. 97, fr. 86, Plutarch, Coriolan 38.)